Děti, které nastupují ve stejném termínu do školy, se mohou od sebe lišit ve fyzické vyspělosti, v kognitivních předpokladech, obecně ve zralosti pro vstup do školy. Značný vliv mají rozdíly v rodinném zázemí, výchova, ale také podmínky dané školy, společnost vrstevníků apod. Nároky na děti jsou přitom obdobné. Není příliš brán ohled na jejich odlišné předpoklady, na různý věk a na rozdílné podmínky, které rodina poskytuje. Učitel se dnes ve velmi početné třídě setkává i s dětmi značně se lišícími a musí postupovat podle standardních požadavků. Vzhledem ke zmíněnému počtu žáků ve třídě má menší možnost uplatňovat individuálnější přístup. I v pozdějších fázích školní docházky se někteří žáci potýkají s problémy při vnímání studijní látky.
MagicBox pomáhá dětem s poruchami učení vnímat látku lépe a formou her je i intenzivněji zapojit do výuky. Zároveň se slabší děti mohou učit od těch lepších díky práci ve skupině, která je jedním ze základních kamenů celého konceptu práce s MagicBoxem
„Praxe s MagicBoxem je prověřována speciálními pedagogy již druhým rokem u žáků v přípravných ročnících v ZŠ Veronské náměstí v Praze 10, také při reedukacích jednotlivců i skupin ve speciálně pedagogické praxi, při pomoci dětem znevýhodněným a handicapovaným v lázeňských a v rehabilitačních zařízeních, v nemocnicích. U všech jmenovaných skupin je zjišťován značný posun v edukaci, reedukaci i terapiích.“ Mgr. et Bc. Blanka Ptáčková, Speciální pedagog v oblasti poradenství, výchovy a vzdělávání, speciálního vzdělávání a terapie. Členka Asociace soukromých poradenských pracovníků